Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/06/23
مهمترین برنامه بخش تعاون، جذب سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان گفت: از برنامه‌های بخش تعاون استان اصفهان ساماندهی واحدهای کوچک و جذب سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ است که جزو مهمترین برنامه‌های در حال انجام محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان اصفهان، حبیب الله بهرامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت تعاون اظهار کرد: تعاون یک اصل انسانی و‌ اسلامی است که همه ابعاد اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و‌ اقتصادی را در بر می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان در خصوص بخش اقتصادی تعاون گفت: ما از تعاون، حاکمیت نظام اقتصادی را در جامعه اسلامی می‌توانیم محقق کنیم، اگر‌ شعار حکومت اسلامی را در جهان امروز به حق سرمی‌دهیم و در اداره جوامع بشری شعار حکومت اسلامی را بر دوش داریم نمی‌توانیم راجع به اقتصاد حاکمیت اسلامی بحثی نداشته باشیم.

وی افزود: ما از طریق تعاون می‌توانیم حاکمیت نظام اقتصادی اسلامی را در جامعه محقق کنیم.

بهرامی در ادامه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور همکاری و کمک به توفیق کسب و‌ کار در مسائل اقتصادی تعاون به عنوان یکی از 3 پایه اقتصادی کشور  تعیین شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: قانون بخش تعاون در 13 شهریور 1370 تصویب شد و این هفته به عنوان گرامیداشت تعاون انتخاب شد و در ابلاغیه کلی اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب سهم بخش تعاون به میزان 25 درصد تعیین شد، هرچند با گذشت چندین سال از این ابلاغیه و تصویب قانون آن، تعاون هنوز از 25 درصد سهم خود فاصله دارد اما این به معنی کوتاهی کردن بخش تعاونی و نداشتن استحقاق بخش 25 درصد نیست.

وی یادآور شد: اگر تعاون به سهم خود نرسیده است به این برمی‌گردد که دولت‌ها هنوز نتوانسته‌اند چیزی را از بخش دولتی بگیرند و به بخش خصوصی و تعاون بدهند، دولت باید سریعاً واگذاری را انجام دهد زیرا بخش تعاون آمادگی و ظرفیت دریافت آن را دارد.

بهرامی تصریح کرد: از برنامه‌های بخش تعاون استان اصفهان، ساماندهی واحدهای کوچک و جذب سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ است که جزو مهمترین برنامه‌های در حال انجام محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان ابراز کرد: در تکانه‌های دشمن این کسب و کارهای کوچک هستند که آسیب کمتری می‌بینند و‌ یکی از ویژگی‌های خوب تعاون حمایت از این کسب‌وکارهای کوچک است.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم حداقل یکی از این تعاریف مردمی کردن اقتصاد است که فعالیت‌های تعاون هم در همین حیطه است.

بهرامی همچنین اذعان کرد: اگر به دنبال نجات کشور از معضلات موجود هستیم راه حل آن اقتصاد مقاومتی به معنی مردمی کردن آن است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان تأکید کرد: یک شرکت تعاونی با اعضایی که دارد تمامی شرایط مردمی کردن اقتصاد را در خود دارد و توجه به تعاون به همین دلیل مطرح می‌شود، در دنیا برای توسعه پایدار و‌ تکاثر ثروت به سمت تعاونی می‌روند.

وی در ادامه عنوان کرد:  تعاونی‌ها در دنیا 10 درصد اشتغال را به وجود آورده‌اند، از 93 هزار تعاونی در کشور تعداد 3 هزار و 261 مورد آن در استان اصفهان قرار دارد که با 550 هزار عضو تعداد 51 هزار شاغل دارد.

بهرامی اضافه کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توزیع ثروت اقدام به تشکیل تعاونی‌های بزرگ از جمله سهامی عدالت، تعاونی دانش‌بنیان و... شده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان مطرح کرد: 88 تعاونی از سال قبل تا امسال در استان اصفهان ایجاد شده و‌سهم اصفهان از تعاونی‌های کشور 14 درصد بوده و‌ دارای رتبه اول است.

وی عنوان کرد: از دولت تقاضا داریم نسبت به قوانینی که برای تشویق تعاونی‌ها در بخش مالیات و بیمه‌ها است، اقدام کند و‌ راهبرد‌هایی مانند ترویج‌ فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و‌ توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعامل شبکه‌ای، تقویت همکاری بین دستگاهی، توسعه بازار و برند تعاونی‌ها و نظارت بر تعاونی‌ها را در دستور کار بگذارد.

بهرامی در پایان گفت: در سال گذشته تشکیل جلسات هیأت نظارت بر انتخابات حضور فعال در مجامع تعاونی‌ها، تمدید و صدور کارت بازرگانی، انجام خدمات مشاوره، انجام امور داوری،‌ برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات کارگروه هیأت اندیشه‌ورز، حضور و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی‌، تشکیل جلسات توسعه صادرات و‌ کمیسیون‌ها از جمله اقدامات سال گذشته اتاق تعاون استان اصفهان است.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/28 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا