Module Border Module Border
  شرح خبر 
18/01/1403
اقتصاد تعاونی روشی مناسب جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” اظهار کرد: اقتصاد تعاونی یکی از روشهای مناسب جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید می باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، حبیب الله بهرامی رئیس اتاق تعاون اصفهان، بیان داشت: شعار سال با مشارکت مردم محقق می شود و یکی از راه های مشارکت مردم، توسعه و فعال سازی تعاونی ها است. تعاونی‌ها به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند می‌توانند عامل مهمی برای مشارکت مردم در جهش تولید باشند. تعاونی ها با تجمیع سرمایه های خرد می توانند در جهش تولید نقش آفرینی کنند و بستر توزیع عادلانه درآمد فراهم شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری وقتی نسبت به حضور مردم در تحقق این امر تاکید دارند به این معنا است که نمی‌توان از بخش دولتی توقع خاصی داشت بلکه دولت تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها با در نظر گرفتن اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.

رئیس اتاق تعاون اصفهان خاطرنشان ساخت: تشکیل بنگاه‌های تأمین کننده و توسعه گر در قالب بخش تعاونی با مشارکت مردم می‌تواند بخش مهمی از دغدغه بنگاه‌های تولیدی به منظور تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب را برطرف و نیز فروش محصولات را تسهیل کند. ضمن اینکه به رشد صادرات محصولات نیز می‌تواند کمک کند. به این ترتیب بنگاه تولیدی می‌تواند بیشترین تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت محصولات خود بگذارد.‌

بهرامی اظهار داشت: با وجود سیاست های کلی اصل ۴۴ بویژه جایگاه مهمی که اقتصاد تعاونی در قانون اساسی دارد، اقتصاد مبتنی بر بخش تعاون در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است و بعضا دولت ها حتی نامی از آن به زبان نیاورده‌اند. لذا با توجه به اینکه رویکرد “مردمی‌سازی” یکی از مهمترین وجوه ممیزه دولت سیزدهم با دولت های دیگر می باشد. امید است با عنایت به نگرش ویژه دولت به بخش تعاون و ابلاغ سند توسعه تعاون و تشکیل شورای تعاون استانها شرایط بخش بهبود یافته و تحقق شعار سال از طریق این بخش امکان پذیر گردد.

وی تصریح کرد: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی بعد از آسیب شناسی علل عدم توفیق دولتها در عمل به شعارهای اقتصادی سال های گذشته است که مهمترین علت آن عدم مشارکت مردم بوده که مقام معظم رهبری شعار سال را با قید مشارکت مردم کامل فرمودند، لذا فرصتی برای توسعه اقتصاد بخش تعاونی با حضور تأثیرگذار مردم است و باید از این فرصت با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت کشور به نحو احسن استفاده کرد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/15 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا