Module Border Module Border
  شرح خبر 
1398/01/17
برگزاری اولین جلسه باشگاه تعاون و کارآفرینی استان اصفهان و اعطای گواهی فعالیت تعدادی از تعاونی ها
مراسم اعطای گواهی فعالیت تعدادی از تعاونی ها همزمان با اولین جلسه باشگاه تعاون و کارآفرینی با حضور تعدادی از مدیران اتحادیه ها و شرکت های تعاونی در محل اتاق تعاون استان اصفهان برگزارشد.

مراسم اعطای گواهی فعالیت تعدادی از تعاونی ها همزمان با اولین جلسه باشگاه تعاون و کارآفرینی با حضور تعدادی از مدیران اتحادیه ها و شرکت های تعاونی در محل اتاق تعاون استان اصفهان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، محمد حسن تبریزیان دبیر اتاق تعاون استان اصفهان در این مراسم گفت: باتوجه به فعالیت گسترده شبکه تعاونی ها به عنوان یکی از بنگاه های تاثیرگذار کشور، همچنین ضرورت جمع آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعات تعاونی ها، اهمیت یکسان سازی و هم‌ترازی گواهی ها و پروانه های فعالیت صادره در بخش تعاون با حوزه اصناف برای کلیه اتحادیه های سراسری، استانی و تشکل های تعاونی از اولویت و ضرورت بیشماری برخوردار است.

محمد حسن تبریزیان افزود: به استناد اختیارات مکتسبه از مفاد ماده (۵) قانون بهبود مستمر فضای محیط کسب و کار و در اجرای ماده (۷۳) قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳/۰۲/۱۳۹۶ و تبصره های ذیل ماده (۲) و تبصره (۵) ماده (۲۷) قانون نظام صنفی کشور، مرکز صدور گواهی (پروانه) فعالیت اتاق تعاون ایران ایجاد شده و واحدهای تابعه آن نیز به منظور تنظیم و امور مربوط به صدور گواهی فعالیت در اتاق های تعاون استان ها از جمله اتاق تعاون استان اصفهان برابر دستور العمل مصوب هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران و سایر مستندات ابلاغی در جهت انسجام بخشی، شبکه سازی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تشکل های بخش تعاون همچنین تقویت هویت صنفی برای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و بهبود ارتباطات بین بخشی در شبکه تعاونی های کشور راه اندازی شده است که ضمن ارائه راهنمایی، خدمات لازم را به جامعه هدف خود ارائه و گواهی فعالیت در بخش تعاون را صادر می کند.

وی اعلام داشت: براساس هماهنگی های بعمل آمده توسط اتاق تعاون ایران، پروانه های صادره توسط این مرکز همچون پروانه های اصناف مورد تایید قوه قضاییه بمنظور ضمانت و قرار کفالت قرار گرفته است.

رییس اتاق تعاون استان اصفهان نیز با بیان این که ما در کار جمعی کمتر موفق شده ایم، اظهار داشت: حمایت از کار جمعی باید بیشتر شود و ما باید از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.

سید محمد میرهادیان با اشاره به اهداف مطرح شده در باشگاه تعاون و کارآفرینی گفت: این مرکز می تواند بسیار مؤثر باشد و باعث اجرایی شدن اصل تعاون در تعاون شده و تعاونی هایی که محصولات مختلف دارند می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از محصولات هم استفاده کنند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: برگزاری جلساتی که در آن مسائل اتحادیه ها و تعاونی ها مطرح شود منجر به حصول نتایج مثبتی خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه های ابلاغی سال جاری در حوزه ترویج تعاون، شکل گیری باشگاه تعاون و کارآفرینی است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: باشگاه تعاون وکارآفرینی با هدف هم اندیشی و هم افزایی مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت های تعاونی با مدیران بخش تعاون استان اعم از اداره کل، اتاق تعاون و اتحادیه ها تشکیل شده است.

نوشین شهیدی رییس اداره آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی های این باشگاه، عنوان کرد: امسال سال تولید ملی وحمایت از کالای ایرانی است و مخاطب رهبری همه آحاد ملت بوده اند.

وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی مهمترین نماد اقتصاد مردمی هستند افزود: رویکرد تعاونی در تمام دنیا به عنوان شیوه ای مؤثر و راهکار تجربه شده در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جوامع مختلف برگزیده شده و از توفیقات قابل توجهی برخوردار شده است.

شهیدی گفت: رویکرد تعاونی در جهت توفیق اصول اقتصاد مقاومتی، کمک به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی ادامه داد: امروزه شبکه تعاون نیاز به بازمهندسی و بازنگری دارد تا با انسجام و هم افزایی بتواند چالش ها و موانع پیش رو را برطرف کرده و زمینه ساز تحقق اهداف اقتصادی باشد.

بخش تعاون باید بتواند ایده های نو، افکار نو و نوآوری ها را به سمت خود هدایت کند.

شهیدی ادامه داد: باشگاه تعاون یکی از مراکز هم اندیشی است که در جهت جذب ایده های نو، برقراری تعاملات لازم بین تعاونی ها و تعاونگران، توسعه ارتباطات بین تعاونی ها و… می تواند ایجاد شود.

در ادامه جلسه مدیران شرکت های تعاونی و اتحادیه ها به تببین نقطه نظرات خود در راستای افزایش کارایی باشگاه تعاون وکارآفرینی پرداختند و در پایان، گواهی فعالیت بیست اتحادیه و شرکت تعاونی اعطاء شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/01 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا