Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/06/04
رئیس اتاق تعاون اصفهان در نماز جمعه: انجام فعالیت‌های بزرگ با سرمایه‌های کم در بخش تعاون
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: به رئیس‌جمهور می‌گوییم ما آماده‌ایم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم را گرد محور شرکت‌های تعاونی جمع کنیم و با سرمایه‌های کم فعالیت‌های بزرگ انجام دهیم.
حبیب‌ الله بهرامی رئیس اتاق تعاون اصفهان، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک هفته دولت و در پیش بودن هفته تعاون ابراز داشت: در هفته دولت و تعاون که کاملاً باهم در ارتباط هستند وقتی از تعاون صحبت می‌شود بخشی از اقدامات دولت در این رابطه را مطرح می‌کنند. تعاون در لغت به معنای یاری و همیاری متقابل است، انسان موجود محدودی است و برای انجام کارهایش احتیاج به تعاون دارد.

وی با بیان اینکه اگر ما دنبال اقتصادی نزدیک به اسلام هستیم، اقتصاد متکی به تعاون است، افزود: در مجلس خبرگان قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، اقتصاد کشور بر پایه تعاون، خصوصی و دولتی بنا گذاشته شده است.

بهرامی با بیان اینکه ملت‌ها در دو راهی انتخاب برای نوع اقتصاد هستند، تصریح کرد: شهید صدر نیز اقتصاد اسلامی را در کتابش بیان کرده است و ما معتقدیم اقتصاد اسلامی یعنی کارها را به مردم سپردن و نظارت داشتن بر کار است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما بر اساس اصل ۴۴ این است که شرکت‌هایی از طرف دولت واگذار شود اظهار کرد: در بحث سرمایه‌گذاری جدید می‌توان از تعاون بهره برد چراکه این کار از دست تعاون برمی‌آید و با تعاون از طریق پول‌های خرد کارهای بزرگ انجام می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه با تمام وجود آمادگی داریم به دولت کمک کنیم، ابراز داشت: به دولت رأی دادیم که کمک‌های خود را به دولت ادامه دهیم نه رهایش کنیم؛ دولت کارآمد، تولید ثروت و توزیع عادلانه سه رأس مثلث عدالت اجتماعی است که مسیرش جز از طریق تعاون محقق نخواهد بود.

 

وی تاکید کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اتاق تعاون استان فعالیت‌هایی انجام دادند، بیش از ۳ هزار تعاونی با اعضایی بالغ بر ۳ میلیون نفر فعالیت می‌کنند که برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی کردند و همچنین در یک سال اخیر برای ۵۹ هزار نفر اشتغال پایدار فراهم‌شده است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۴۵ طرح تعاونی در هفته دولت خاطرنشان کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی شرکت‌هایی تحت عنوان توسعه و عمران در حال فعالیت هستند که از اقدامات خوب و ماندگار است؛ در بحث صادرات امروز اکثراً تولیدات کشور را در بازارهای جدید با کمک ۳۰ تعاونی شکل‌گرفته در استان پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون اصل ۴۴ مشوق‌هایی برای تعاون‌گران پیش‌بینی کردند که یکی از این مشوق‌ها مالیات است که نسبت به بخش خصوصی ۲۵ درصد کمتر پرداخت می‌کنند و اگر مشکلات دولتی حل شود کارفرمایانی که در بخش تعاون کار می‌کنند ۲۰ درصد حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنند علاوه بر این‌ها آموزش‌های بخش تعاون رایگان انجام می‌شود.

بهرامی عنوان کرد: اتاق تعاون پارلمان بخش تعاون است و در ارتباط با ارزیابی عملکرد اتاق تعاون اصفهان طی هفته تعاون 95 لغایت هفته تعاون 96 می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- ارتقاء سطح کیفی جلسات مرکز داوری این اتاق که اکثر جلسات حل اختلااف و داوری با حضور وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی حسابرسی برگزار شده و در اکثر موارد با صلح و سازش بین طرفین دعوی خاتمه یافته است.

مرکز داوری اتاق در مدت یادشده با تشکیل 200 جلسه به 131 پرونده مربوط به شکایات تعاونی ها رسیدگی کرده که در پاره ای از موارد، حکم هیأت مرکز داوری صادر و به دادگستری جهت اجرا اعلام شده است.

- حضور فعال نمایندگان اتاق در کمیسیونهای حل اختلاف مالیاتی مرکز استان و شهرستانهای تابعه که دفاعیات نمایندگان اتاق در کمیسیونهای مذکور موجب شده از تضیع حقوق قانونی اتحادیه ها و تعاونیهای استان پیشگیری و در جهت رفع تعرض از تعاونیها وفق قانون و اخذ تخفیف برای آنها اعمال رأی شود.

- حضور فعال نمایندگان اتاق در هیئتهای تشخیص و تجدید نظر تامین اجتماعی مرکز استان و شهرستانها

- برگزاری پودمان های آموزشی به تعداد 40 دوره با 12164 نفر ساعت.

برگزاری جلسات کمیسیونهای تخصصی اتاق تعاون: کمیسیونهای تخصصی اتاق در گرایشهای آموزش و پژوهش، مسکن، فرش دستباف، صنعت و معدن ، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت و امور نمایشگاهی، بانوان، بهداشت و درمان، توزیع و مصرف با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات و سازمانهای مربوطه تشکیل و در جهت رفع مشکلات تعاونیها تصمیمات مقتضی اتخاذ شده است.

-  رئیس و نمایندگان اتاق در جلسات اصلی و کمیته های کارشناسی و پیگیری شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی به عنوان عضو شورا حضور یافته و با طرح مسائل و مشکلات بخش تعاون پیگیر رفع مشکلات بخش تعاون و ارتقای جایگاه این بخش بوده اند.

- ارائه خدمات مشاوره حقوقی، مالیاتی، اشتغال و کارآفرینی، بیمه و قوانین کار از طریق مشاوران اتاق تعاون به تعاونی ها .

- پذیرش و دیدار با هیأت های تجاری اقتصادی

- برنامه ریزی و مشارکت در برگزاری نمایشگاههای تخصصی و بین المللی

- ارائه خدمات حمایتی جهت اخذ تسهیلات بانکی تعاونگران از طریق دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون استان که توانسته با ارائه خدمات مناسب گامی مؤثر در جهت توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن بردارد.

- تشکیل جلسات کمیسیون نظارت بر انتخابات تعاونی ها: بررسی پرونده تأئید صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی بیش از 324  اتحادیه و شرکت تعاونی و همچنین رسیدگی به شکایات اعضاء تعاونی ها در خصوص برگزاری مجامع تعاونی ها با موضوع انتخابات.

وی اذعان داشت: به رئیس‌جمهور می‌گوییم ما آماده‌ایم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم را گرد محور شرکت‌های تعاونی جمع کنیم و با سرمایه‌های کم فعالیت‌های بزرگ انجام دهیم.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/01 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا