Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/10/23
آیین رسمی ابلاغ احکام جدید مرکز داوری اتاق تعاون استان اصفهان برگزارشد.
آیین رسمی ابلاغ احکام جدید مرکز داوری اتاق تعاون اصفهان با حضور تیموری، معاون امور استانهای اتاق تعاون ایران و دکتر رنجبر دبیر مرکز داوری اتاق ایران، محسن نیرومند مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، برگزار شد.
محمد مهدی تیموری معاون امور استانهای اتاق تعاون ایران در مراسم ابلاغ احکام جدید مرکز داوری اتاق تعاون اصفهان گفت: این برنامه در اتاق تعاون سایر استان ها نیز اجرا درحال اجراست و امیدواریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری  مبنی بر حفظ اشتغال و رفع موانع آن، داوری های قوی و موثری در حوزه تعاون داشته باشیم.

وی افزود: انتخابات اتاق تعاون ایران حدود 40 روز پیش انجام شده و هیأت رئیسه جدید برای مدت سه سال نیز انتخاب شدند.

تیموری همچنین اشاره کرد: برگزاری نمایشگاه های استان، منطقه و حتی در سطح بین المللی از جمله طرح های مورد نظر است که امیدواریم در اصفهان با توجه به ظرفیت های فوق العاده و پتانسیل بالا هرچه فعالانه تر انجام شود.

معاون امور استانهای اتاق تعاون ایران اعلام کرد: طرح سرشماری تعاونی های استان ها و صدور پروانه فعالیت تعاونی ها برای شناسنامه دار شدن تعاونی ها  در دهه فجر شروع خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصاد ما، دولتی بودن است ابراز امیدواری کرد: با واگذاری های هرچه بیشتر و نیز گسترش بخش تعاون شاهد شکوفایی و پویایی بخش تعاون در اقتصاد کشورخواهیم بود.

دکتر محمد رنجبر دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران نیز در ادامه گفت: در سرفصل اقدامات مرکز داوری موضوع آ موزش و ارتقاء سطح علمی داوری است و به زودی آموزش هایی مستمر بر اساس سر فصل های از پیش تعیین شده توسط اساتید مجرب دانشگاهی برای داوران معرفی شده و دارای ابلاغ رسمی شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: داوری یک حکمیت تخصصی و نزدیکترین راه برای فصل خصومت طرفین دعوا در محیط تعاون است بنابراین سرمایه گذاری در زمینه آموزش و داوری از اساسی ترین طرح های پیش روی اتاق تعاون مرکزی است.

دکتر رنجبر با اشاره به بخشنامه دستگاه قضایی گفت: این بخشنامه حاکی از ارجاع پرونده های مربوط به اختلافات و دعاوی بخش تعاون به مراکز داوری اتاقها تعاون استان ها می باشد.

وی با بیان اینکه ابلاغ های کنونی دارای اعتبار شش ماهه است ادامه داد:  دستگاه قضایی اقدام به صدور کد برای این داوران نموده  که به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها توسط قوه قضاییه است و البته  در مراحل بعد دارای اعتبار یکساله خواهد شد.

همچنین محسن نیرومند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه موضوع سازش و دادرسی طرفین  دعاوی درآموزه های دینی هم مشاهده می شود اظهار کرد:تجربه داوری در بخش های غیر تعاون هم داشته ایم که بسیار موفق بوده است.

وی افزود: موضوع داوری بجای قانون خشک و رسمی، از این امکان برخوردار است که با در نظر گرفتن همه جوانب و ابعاد ظاهر و پنهان، اختلافات طرفین را سازش  داده و بیشترین رضایتمندی طرفین را بدست آورد کما اینکه آراءسازشی در بستر روابط کار و شوراهای سازش همین کارکرد را دارند.

نیرومند با بیان اینکه در حا ل حاضر در حوزه  روابط کار استان اصفهان210 شورای سازش وجود دارد؛ ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای شوراهای سازش از میان افراد مطلع و آگاه به قوانین انتخاب میشوند، این شوراها روند رسیدگی در مراجع حل اختلاف را تسهیل می نماید

وی با ابراز تأسف از غیر فعال شدن شوراهای سازش بر اساس رأی دیوان عدالت اداری ادامه داد: اعضای شوراهای سازش باشیوه کدخدامنشی تلاش می کردند تا رضایت طرفین دعاوی را کسب نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین از ارتباط  و تعامل بسیار خوب این اداره کل با اتاق تعاون استان سخن گفت  ادامه داد: امیدواریم این ارتباطات هرچه گسترده تر، عمیق تر و قوی تر شده و همچنین اعتبار و توان مالی اتاق تعاون استان نیز تقویت شود.

در ادامه این جلسه حاضرین در خصوص موضوع داوری به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان احکام رسمی داوران جدید و مرکز داوری ابلاغ و به اتاق تعاون استان اصفهان اعطا شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/05 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا