Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/10/12
اتخاذ تدابیر بودجه‌ای برای تقویت بخش تعاون/ تعاون بخش مغفول مانده بودجه ۹۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از ادغام بخش تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی دستیابی سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد از اقتصاد ملی به فراموشی سپرده شد، گفت: تعاون بخش مغفول مانده بودجه سال ۹۷ است و در این باره به وزارت تعاون نقد جدی وارد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون به بخش تعاون توجهی نشده است، اظهار داشت: بخش تعاون نیازمند توجه تمام ارکان‌های نظام است و اگر به پتانسیل‌های آن توجه می‌شد اکنون مشارکت مردمی نیز در حد قابل قبولی صورت می‌گرفت.

وی افزود: قرار است که بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی را به خود اختصاص دهد اما در خوشبیانه‌ترین حالت این رقم به ۶ درصد می‌رسد. بنابراین باید در موضوع واگذاری‌ها و بودجه‌ریزی بخش تعاون لحاظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اساسی تأکید جدی برای تقویت و توسعه بخش تعاون دارد، گفت: شهید بهشتی بهترین مسیر برای ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه را تعاون می‌دانست؛ اما مسئولان به جای حل مشکلات این بخش به مسائل حاشیه‌ای پرداختند.

لارگانی گفت: اینکه به بخش تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حد یک معاونت نگاه شود، درست نیست بلکه معتقدیم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  بخش تعاون باید در حد قائم مقام اختیارات بیشتری در دست می‌گرفت.

وی درباره اینکه بخش تعاون در بودجه سال ۹۷ کل کشور مورد غفلت واقع شده است، بیان داشت: متأسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتواست به خوبی از بخش تعاون به عنوان مردمی‌ترین و نزدیک‌ترین بخش به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۷ دفاع کند. در حالی که این بخش می‌توانست با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و اشتغال را برای جامعه به ارمغان آورد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/02/07 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا