Module Border Module Border
  شرح خبر 
1400/05/06
برگزاری نشست کمیته کارشناسی مشترک نمایندگان اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف در اصفهان
بمنظور بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه بیمه تأمین اجتماعی، کمیته مشترک نمایندگان اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف با حضور رئیس و دبیر اتاق تعاون، کارشناسان دفتر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتاق های تعاون و بازرگانی اصفهان در هیئت‌های حل اختلاف (تشخیص مطالبات) تأمین اجتماعی و کارشناسان اتاق اصناف در محل اتاق تعاون اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سید محمد میرهادیان رئیس اتاق تعاون استان اصفهان بیان داشت: از ابتدای امسال جلسات مستمر در راستای پیگیری شعار سال به‌ خصوص مانع زدایی از تولید با محوریت جناب آقای دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شده و مشخص شدن تکالیف نهادهای مختلف در فرآیند مانع زدایی از تولید، یکی از اهداف مهم چنین جلساتی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: اتاق تعاون اصفهان آماده برگزاری مستمر جلسات کارشناسی در حوزه های مختلف با حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سازمانهای ذیربط و فعالان اقتصادی عضو سه اتاق جهت رفع موانع و مشکلات در چارچوب قوانین و مقرارت تا نیل به رشد و شکوفایی اقتصادی و رونق تولید بیشتر است.

در ادامه این نشست، نمایندگان اتاق ها در هیئت‌های حل اختلاف(تشخیص مطالبات) تامین اجتماعی و فعالین اقتصادی مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

تعداد و ترکیب اعضای هیأت های موضوع ماده ۴۳ و ۴۴  قانون تامین اجتماعی (هیات های بدوی و تشخیص مطالبات)،  اخذ تعهد نامه غیر قانونی از کارفرمایان به منظور بازرسی دفاتر چند سال گذشته و مکلف کردن آنان به تحویل اسناد به اداره کل در قبال ارائه مفاصاحساب، مطالبه حق بیمه از فاکتورهای خرید و سند افتتاحیه و غیره، عدم امکان ارائه مفاصاحساب موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی از جمله مسائل و مشکلات مهم فعالان اقتصادی بود که مطرح شد.

همچنین عدم ارائه پیش نویس گزارش حسابرسی قبل از نهایی شدن گزارش به مدیریت شرکت حسابرسی شده جهت رفع ابهامات و ارائه مدارک و مستندات جهت حذف مبانی محاسبه شده یکی از مطالبات فعالان اقتصادی از مسئولین تامین اجتماعی بود.

در این نشست مقرر شد در حوزه هایی که نیاز به پیگیری و اصلاح در قانون وجود دارد، موضوعات به صورت ماده واحده برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت

Module Border Module Border
Copyright (c) 1403/01/30 اتاق تعاون استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا